"На машині Києвом стає неможливо пересуватися. З транспортним колапсом у столиці треба щось робити. Інакше здохнемо всі в цих "пробках", – написав головний редактор НВ Віталій Сич перед новорічними святами.
Засилля "євроблях" та зростання добробуту українців зробили власником автомобіля кожного третього киянина. Дорожньою мережею столиці, розрахованою на 500 тис машин, користується понад 1 млн автомобілів.
Намір міської влади пересадити киян на громадський транспорт зазнав краху: пасажиропотік автобусів, тролейбусів та метро щорічно падає.
Як розвиватиметься ситуація з трафіком? За яких умов транспортна система "ляже на лопатки"? І що робить київська влада, щоб столиця вибула з рейтингу найбільш завантажених міст світу?
Ковідне затишшя
Після новорічних свят кияни-автомобілісти помітили, що транспорту на дорогах столиці суттєво поменшало. Серед гіпотез – міграція населення через потенційне вторгнення Росії, збільшення кількості хворих на коронавірус та подорожчання вартості пального.
Заступник голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень Костянтин Усов головною причиною називає складну епідеміологічну ситуацію. На дорогах стало менше машин батьків, які возять дітей на навчання, а самі батьки рідше їздять на роботу.
"У Києві спостерігається високий рівень інтенсивності епідемічного процесу. Щотижня збільшується динаміка рівня захворюваності на грип, ГРВІ та СОVID-19.
Причому вона зростає як серед дорослих, так і серед дітей, у зв’язку з чим після Нового року на дистанційне навчання пішли кілька шкіл та майже тисяча класів у різних навчальних закладах", – повідомив Усов ЕП.
Як Києву перемогти рекордні автомобільні затори: 5 болісних кроків
Другим фактором зниження трафіку на дорогах міста в КМДА назвали подорожчання пального.
"З початку року на українських АЗС пальне подорожчало на 10%, і деякі водії або перейшли на громадський транспорт, або намагаються зменшити пересування по місту", – вважає Усов.
ЕП надіслала запит у Державну прикордонну службу та очікує даних щодо міграційного сальдо.
У Києві знизився не тільки автомобільний трафік, а й міська мобільність загалом.
За даними Google, з 25 грудня до 5 лютого завантаження зупинок громадського транспорту знизилося на 26%, торгових центрів – на 20%, робочих місць – на 14%.
Магазини та аптеки кияни стали відвідувати на 2% частіше. У межах власних домівок активність мешканців столиці зросла на 4%.
Подвійне зростання
Покращення ситуації із заторами на дорогах Києва короткострокове. Глобально ситуація погіршується з кожним роком. Кількість активних автомобілів зростає.
У головному сервісному центрі Міністерства внутрішніх справ ЕП повідомили, що кількість зареєстрованих транспортних засобів у Києві за останні сім років зросла удвічі.
Якщо в січні 2015 року в столиці було зареєстровано 695 тис машин, то в січні 2022 року – 1,38 млн. За 2021 рік у Києві стало на 17% більше автомобілів, ніж у 2020 році.
Коментарі - 0