У Кабміні спростували заяву про платні дороги
Проект про будівництво шести доріг передбачає державно-приватне партнерство, а не концесію, тому з водіїв плата не стягуватиметься.
Міністр інфраструктури Олександр Кубрак спростував заяву свого заступника Анни Юрченко про платні дороги в Україні.
Напередодні вона повідомила, що в Україні планується побудувати шість таких доріг і назвала орієнтовну вартість проїзду ними.
"Поясню, чому ця інформація не відповідає дійсності, і що відбувається насправді", - написав Кубрак у Facebook.
Він пояснив, що проекти державно-приватного партнерства - це формат "оплати частинами" інвестору від держави, без плати за проїзд.
"У жовтні 2020 року Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Світовий банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували першу програму державно-приватного партнерства в дорожній галузі. Йдеться про 6 ділянок автодоріг загальною довжиною 1500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проектів ДПП:
- Харків - Дніпро - Запоріжжя (M-29, M-04, M-18),
- Бориспіль - Полтава (М-03),
- Херсон - Миколаїв (М-14),
- Київ - Житомир - Рівне (М-06),
- Ягодин - Ковель - Луцьк (М-07, М-19),
- Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв (M-04 H11).
У рамках цього проекту плата за проїзд не стягуватиметься", - запевнив Кубрак.
За його словами, внески інвестора в рамках такого будівництва будуть компенсуватися за державний кошт, а не з кишені водіїв.
"Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як "availability payments" або "плата за доступність". У чому вигода для інвестора? Крім виплат за виконану роботу, він також отримує на наступні 20-25 років контракт на утримання оновленої ділянки. Такий формат співпраці допомагає державі прискорити процес оновлення і якісного утримання доріг, а інвесторові - гарантувати прибутку в довгостроковій перспективі", - пояснює Кубрак.
Також він розповів, що зараз на етапі розробки перебувають два потенційних концесійні проекти: будівництво дороги Стрий - Мукачево і будівництво дороги Краковець - Броди - Рівне.
Міністр також зазначив, що гранична вартість зняття плати за проїзд визначена виключно для концесійних проектів.
Крім того, Кубрак додав, що дороги Великого будівництва ніколи не будуть платними.
Коментарі - 0